Slnko v sieti
Napriek pretlaku americkej produkcie a iných možností zábavy zažíva slovenský film svoj boom. Záujem potvrdzujú aj čísla návštevnosti v našich kinách, ktoré lámu rekordy. Čo ale vedia ľudia o Slovenskej filmovej a televíznej akadémii?
Národné filmové ceny Slnko v sieti sú určené najkvalitnejším filmom a tvorivým výkonom slovenskej kinematografie. Našou úlohou bolo oživiť prestíž tak ocenenia ako aj filmárskej brandže a vzbudiť záujem o podujatie. Aby sme naštartovali konzistentné budovanie značky SFTA, stavili sme na partnerstvá s relevantnými a silnými mediálnymi partnermi, nastavili komunikáciu na sociálnych sieťach a využili osobnosti SFTA ako nositeľov brandu. Slnko v sieti sme pasovali za slovenských Oskarov. V kampani sme sa zamerali na jasne špecifikované cieľové skupiny, ktorým sme pripravovali natívny obsah na mieru cez mix komunikačných kanálov – vrátane OOH, TV a rádio spotov, online kampane a súťaží na sociálnych sieťach. Prvým signálom, že komunikácia funguje, bol záujem zo strany médií o účasť na slávnostnom odovzdávaní ocenení. Celkovo sa zúčastnilo takmer 50 novinárov, vrátane celoštátnych televízií, denníkov, tlačových agentúr, online portálov. Následne sa nám to potvrdilo v podobe nárastu sledovanosti priameho prenosu. Celkovo sme za dva mesiace od vyhlásenia nominácií až po ukončenie Týždňa slovenského filmu dosiahli 328 mediálnych výstupov v hodnote takmer 360 000 Eur, pričom išlo o nízkorozpočtový projekt s investíciou 7000 Eur.